پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118136
مشکلات کشور با استفاده از همه ظرفيت هاي فکري قابل حل است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1427

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور عصر روز گذشته در ديدار جمعي از شخصيت‌هاي اصولگرا با تأکيد بر اينکه همه بايد براي حل و فصل مشکلاتي که کشور و نظام را در معرض آسيب قرار مي‌دهد، دست به دست هم دهيم، گفت: همه گروه‌ها، جناح‌ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون بايد زير چتر واحد در حل مشکلات و رويارويي با مخاطرات و معضلات در کنار هم قرار گيرند.

وي اظهار کرد: اگر همه ما در خصوص فهرست آسيب‌ها و مشکلات و دشمنان کشور و نيز راهکارها و نقشه راه مواجهه با اين مسائل اتفاق نظر داشته باشيم، بسياري از مشکلات که امروز پر رنگ ديده مي‌شود، کوچک جلوه خواهد کرد و تسامح با يکديگر نيز آسان‌تر مي‌شود.

 

رئيس‌جمهور، ضرورت بهره‌گيري عملي از سيره و سلوک پيامبر مکرم اسلام و ائمه هدي(ع) در طول 250 سال حيات طيبه آنها را خاطرنشان کرد و گفت: بايد تا جايي که مي‌توان از اختلافات در داخل کشور کاست و دست در دست هم براي حفاظت از منافع ملي و صيانت از ارزش‌هاي انقلاب حرکت کرد.

 

حجت‌الاسلام روحاني، گفت: همه ما بايد تلاش کنيم تا از انشقاق و شکاف‌هاي اجتماعي در حوزه‌هايي نظير قوميت، مذهب و جناح‌بندي‌ها بکاهيم.

 

وي ضمن انتقاد از برخي ديدگاه‌ها که نسبت به هر نوع وحدتي نظر سوء دارند، گفت: نبايد غربالي در دست بگيريم که بر اساس آن بيشتر افراد کنار گذاشته شوند و تنها تعداد اندکي حائز شرايط براي ادامه کار باقي بمانند.

 

رئيس‌جمهور در ادامه تأکيد کرد: براي حل مشکلات بزرگي چون رکود تورمي و ايجاد اشتغال نياز به حضور همه افراد و گروه‌ها از جناح‌ها، اقوام و مذاهب مختلف داريم و همه ما شاهد بوديم که در طول سال‌هاي دفاع مقدس مردم اين مرز و بوم بي توجه به سليقه، دين و جناح سياسي در دفاع از کيان کشور و انقلاب اسلامي جانفشاني کردند.

 

حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينکه اين اشتباه بزرگي است که دشمن را فقط به دشمن خارجي محدود کنيم، گفت:نبايد دشمنان بزرگ داخلي نظير رکود تورمي، فساد اداري و بيکاري را از ذهن دور نگه داريم؛ زيرا اين دشمنان زندگي مردم را تحت فشار قرار داده و منجر به گسترش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌شوند که هيچ جناحي را نمي‌شناسد.

 

وي گفت: دولت يازدهم از همه جناح‌ها و گروه‌هاي سياسي تشکيل شده است و در يازده ماه گذشته ما هيچگاه در مسير حل مسائل اساسي کشور ميان سليقه‌هاي مختلفي که در دولت حضور دارند، شاهد اختلاف نبوده‌ايم.

 

رئيس‌جمهور در ابتدا و انتهاي سخنانش با ذکر آيه شريفه « وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُواْ الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ إِنَّ الشَّيْطَانَ کَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِينًا»، همه دست اندرکاران عرصه سياسي و مسؤولان کشور را به تأسي از اين تعبير زيباي قرآن مجيد و بيان بهترين کلام و جمله در خطاب با يکديگر دعوت کرد.

پيش از سخنان رئيس‌جمهور غلامعلي حداد عادل، حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد، لاله افتخاري، محمدنبي حبيبي، حسين فدايي و حجت‌الاسلام سبحاني‌نيا ضمن ابراز خرسندي از برگزاري چنين نشست‌هاي صميمي، بطور جداگانه ديدگاه‌هاي خود درباره مسائل روز کشور بيان کردند.

 

حداد عادل رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام حمايت از رويکرد اعتدال رئيس‌جمهور، ثبات در مديريت کشور را محصول اعتدال حقيقي خواند و با تشکر از دولت به خاطر استفاده از همه ظرفيت‌ها و نيروها فارغ از جناح‌بندي‌هاي سياسي، به کارگيري افراد پاک و وفادار به نظام را زمينه‌ساز وفاق و حل مشکلات دانست.

همچنين حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با بيان اينکه دولت مي‌تواند نقش محوري در خلق فرهنگ توسعه سياسي ايفا کند؛ در خصوص مسائل مرتبط با سياست خارجي، گفت: راه مقابله با صف‌آرايي 1+5 در برابر خواسته قانوني و مشروع دولت و ملت ايران در استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي صبر در برابر دشمن و يکپارچگي در داخل است.

 

لاله افتخاري نماينده مردم تهران در مجلس نيز با اشاره به نيازهاي بانوان کشور، از همگرايي نمايندگان زن مجلس با معاونت امور زنان رياست‌جمهوري در مرتفع کردن نيازهاي اين قشر خبر داد و از دولت خواست تا با تأمين بودجه، زمينه را براي تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزايش جمعيت و بيمه زنان خانه‌دار فراهم آورد.

محمدنبي حبيبي دبيرکل حزب مؤتلفه اسلامي نيز ضمن ارائه تحليلي از شرايط سياسي کشور، گفت: برخي انتقادها از سوي کساني که پايبند نظام و انقلاب هستند، مي‌تواند دست و فکر دولت را در حل مشکلات داخلي و روابط بين‌المللي باز کند.

 

حسين فدايي دبيرکل جمعيت ايثارگران اتقلاب اسلامي نيز با بيان اينکه بچه‌هاي حزب‌اللهي و نيروهاي ارزشي بر اساس اعتقاد، باور ديني، ولايت‌پذيري و عقلانيت خود را حامي دولت مي‌دانند، خواستار اتخاذ تدابيري مؤثر براي جلوگيري از تبديل شدن رقابت‌هاي درون گفتماني گروه‌هاي سياسي به رقابت با اصل نظام شد.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست، پيامدهاي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها و ادامه حمايت از اقشار آسيب‌پذير در پي اجراي اين مرحله را خاطرنشان کرد و گفت: دولت و مجلس بايد با همکاري طرح و لايحه‌اي در جهت اقتصاد مقاومتي که مورد تأکيد رهبر معظم انقلاب است، ارائه کنند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html